Dzień XIII – Powrót do domu

Dzień XIII – 10 lipca 2017 roku – Powrót do domu

Jest to artykuł z cyklu „Finlandia 2017„, czyli podróży, która zainspirowała nas do zakupu Busa Lapidusa.

Poranek był inny niż większość dotychczasowych – w namiocie było gorąco i duszno! Wstaliśmy w miarę wcześnie i rozpoczęliśmy wielkie pakowanie. O 9:25 mieliśmy autokar do Turku. Idąc na dworzec wstąpiliśmy jeszcze na jeden rynek, który poprzedniego dnia był nieczynny. Było tam dużo stoisk z lokalnym jedzeniem, pocztówkami, ale było też kilka chińskich restauracji.

O 9:25 ruszyliśmy w drogę powrotną. Przez 9,5 godziny jechaliśmy Onnibusem na południe zachodnim wybrzeżem Finlandii. Widoki były piękne – tak jak pogoda tego dnia. Z okien autokaru widzieliśmy kilka ciekawie zapowiadających się miejscowości (Vaasa, Pori), które chcemy odwiedzić następnym razem będąc w Finlandii.

Wieczorem dotarliśmy do Turku i na pożegnalną z tym krajem wieczerzę udaliśmy się do Hesburgera – fińskiego odpowiednika McDonald’sa.

Nasz samolot wystartował planowo kilka minut przed godziną 22. Oczywiście jak to bywa po takiej podróży byliśmy trochę zmęczeni i stęsknieni za normalnym łóżkiem czy prysznicem. Wyjazd ten był niskobudżetowy i po podliczeniu naszych wydatków sami byliśmy w szoku, że za tak małe pieniądze można mieć tak fantastyczne wakacje! Wracaliśmy bogatsi o nowe doświadczenia i stuprocentowo zadowoleni z ostatnich dwóch tygodni. Wyjazd do Finlandii był czymś cudownym, zdecydowanie nie zamienilibyśmy go na jakąkolwiek inną podróż.