Finlandia 2017 – podsumowanie budżetu

Jako niezbyt zamożni studenci chcieliśmy sprawić, aby nasz wyjazd do Finlandii był niezapomnianym przeżyciem, przy stosunkowo małych wydatkach. Wielokrotnie słyszeliśmy od znajomych, że żeby podróżować to trzeba mieć dużo pieniędzy. Wcale tak nie jest! Przemieszczając się autostopem i nocując w namiocie możemy dużo zaoszczędzić. Właśnie dlatego Finlandia jest idealnym krajem do niskobudżetowego podróżowania. My na nasz niemal dwutygodniowy wyjazd do Finlandii wydaliśmy niecałe 2200 PLN na dwie osoby.

Oszczędzaliśmy na tym, na czym mogliśmy. Pokonanie 2000 km w Finlandii (autostopem i autokarem) kosztowało nas łącznie 10 euro. Oznacza to, że za każde przejechane 100 km zapłaciliśmy 1,05zł/osobę.

Noclegi w namiocie także spowodowały, że nasz budżet nie ucierpiał. Tylko raz zapłaciliśmy za możliwość nocowania i było to zaledwie 15 euro.

Nie oszczędzaliśmy na tym, na czym oszczędzać się nie powinno – na jedzeniu. Zabraliśmy spore zapasy z Polski, ale też kupowaliśmy dużo rzeczy na miejscu (pieczywo, owoce, warzywa). Nie oszczędzaliśmy ani na słodyczach, ani na lodach, ani na możliwości spróbowania lokalnego jedzenia, a parę razy zdarzyło nam się zjeść w fast-foodzie.

Pieniądze nie są niezbędne do przeżycia niezapomnianych wakacji!

Transport :

• Bilety samolotowe – Gdańsk → Turku; Turku → Gdańsk + wykupienie bagażu rejestrowanego – 562 PLN
  • Bilety autokarowe – Turku → Iisalmi; Oulu → Turku – 10 euro [42 PLN]

Koc – 6 euro [24,80 PLN]

Pamiątki – 100 PLN

Kosmetyki – 50 PLN

Wypożyczenie łódki, zjazd na torze saneczkowym i bilety wstępu – 50 euro [210 PLN]